Apakah Beauty Therapy?

Apakah Beauty Therapy?

Jika anda pernah mendengar sesiapa bercakap tentang bagaimana baik pedicure atau topeng muka mungkin selepas mereka hari tekanan yang panjang di pejabat, dan anda sudah mempunyai idea tentang apa yang terapi kecantikan. Pasti memang benar bahawa ramai orang "memanjakan diri" kerana mereka suka cara yang kulit dan rambut rawatan membuat mereka kelihatan, tetapi terdapat satu lagi, sebelah lebih terapeutik untuk mencantikkan badan anda sendiri. Hakikatnya adalah bahawa bila-bila masa anda melakukan sesuatu untuk diri sendiri yang membuat anda merasa seperti orang yang lebih cantik, terutamanya jika ia bukan sesuatu yang anda mampu untuk berbuat demikian sering, ia pergi jauh untuk membuat anda berasa lebih baik mengenai diri anda secara keseluruhannya .

Segala-galanya tentang pengalaman, dari muzik mood anda biasanya mencari di spa waktu siang, untuk getaran santai dengan menerima pedikur, membuat terapi kecantikan berasa lebih seperti bercuti daripada yang lain. Jika anda tahu bahawa apabila anda meninggalkan salon kecantikan anda akan mempunyai lebih baik mencari kuku, rambut lebih baik mencari, atau mungkin kulit yang lebih jelas, anda akan diisi dengan jenis yang diperbaharui keyakinan bahawa anda tidak mungkin telah diketahui sebaliknya. Ia telah berkata bahawa peningkatan diri adalah salah satu bentuk yang paling tinggi terapi, dan sifat rayuan terapi kecantikan dengan apa yang ramai akan anggap sebagai dasar keperluan masyarakat; dalam erti kata lain, terapi kecantikan membantu untuk memberikan pengiktirafan orang daripada orang lain. Jika anda baru sahaja menghabiskan masa yang berubah-ubah sehingga rupa anda, perasaan yang terbaik di dunia ini berjalan di jalan dan mendapat pujian kepada bagaimana baik untuk melihat daripada rakan-rakan dan orang asing. Dalam pengertian itu, terapi kecantikan adalah kurang tentang transformasi sebenar, dan lebih lanjut mengenai keyakinan dan perasaan yang baik mengenai kehidupan sendiri yang berlaku apabila orang yang pendapat penting bagi mereka mengambil perhatian.

Kadang-kadang mungkin ada perkara-perkara tertentu tentang cara seseorang melihat bahawa mereka tidak suka. Mungkin mereka mempunyai kes buruk jerawat, atau mereka sendiri sedar tentang beberapa ciri-ciri lain kecil tentang diri mereka yang mereka fikir orang lain boleh dengan mudah notis. Dalam kes itu, terapi kecantikan yang disasarkan kepada pelekat ini stigma dilihat dapat membantu seseorang untuk merasa baru lagi. Rawatan jerawat, sebagai contoh, telah melalui perjalanan yang panjang dan terdapat banyak kaedah yang sangat berkesan untuk memberi orang kulit yang jelas.

Bukan sahaja pengelupasan topeng anda mungkin menerima pengalaman yang menyenangkan dalam dan dengan sendirinya, tetapi anda boleh meninggalkan dengan pengetahuan bahawa anda telah melakukan sesuatu yang memberi manfaat kepada anda sebagai seorang manusia. Ramai orang berfikir bahawa terlalu banyak terapi kecantikan adalah satu petunjuk bahawa seseorang mempunyai sia-sia, tetapi yang benar adalah bahawa terapi kecantikan membolehkan seseorang untuk berfikir kurang tentang diri mereka, dan kelemahan tentang penampilan peribadi mereka sendiri, dan lebih lanjut mengenai dunia luar. Orang cantik selalunya lebih yakin, gembira, dan ahli-ahli masyarakat yang produktif. Terapi kecantikan hanya membantu semua orang untuk menemui kecantikan dalaman dalam diri mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar