Apakah Homeopati Hari Ini?

Apakah Homeopati Hari Ini?

Homeopati adalah satu sistem perubatan yang komprehensif yang diamalkan oleh kedua-dua doktor homeopati dan pakar perubatan yang terlatih dalam perubatan ortodoks. Ia adalah salah satu bentuk yang paling lemah lembut dan bersimpati penyembuhan dan penggunaan ubat-ubatan homeopati yang berkembang pesat di seluruh dunia. Seperti semua terapi pelengkap, homeopati memperakui bahawa setiap individu adalah unik dan memahami orang yang berbeza boleh bertindak balas kepada penyakit yang sama dengan cara yang berbeza.

Kerajaan-kerajaan beberapa negara-negara Eropah telah begitu kagum dengan keberkesanan dan keselamatan homeopati yang selama bertahun-tahun ubat-ubatan homeopati telah tersedia atas perkhidmatan kesihatan negara-negara ini.

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa 42% daripada doktor British merujuk pesakit mereka untuk rawatan homoeopati, di Perancis, 1/3 daripada doktor menetapkan ubat homoeopati, dan ubat-ubatan semula jadi dipenuhi dalam 90% daripada farmasi Perancis. The pharmacopeias rasmi Perancis dan Republik Persekutuan Jerman mempunyai bahagian berasingan untuk ubat-ubatan homeopati dan pada tahun 1938 makanan AS, dadah dan tindakan kosmetik akhirnya diiktiraf farmakope homeopati sebagai setara undang-undang yang allopathic.

Di kebanyakan negara Eropah yang lain, Amerika Syarikat, India dan New Zealand, homeopati adalah sangat popular, dan Pertubuhan Kesihatan Sedunia telah menyatakan bahawa homeopati adalah sistem yang paling popular di kedua perubatan di dunia.

Satu jumlah yang besar penyelidikan telah dijalankan ke atas ubat homoeopati. Pada tahun 1991, satu kajian semula 105 ujian klinikal ke atas ubat-ubatan homeopati telah diterbitkan dalam British Medical Journal, dan 81 ujian ini berjaya. Ini mengesahkan apa yang pengamal perubatan sampingan dan banyak pelanggan mereka sudah tahu - iaitu - Ubat Homoeopathic Kerja

Rawatan homeopati adalah satu sistem perubatan alternatif yang prinsip adalah lebih tua daripada Hippocrates. Homeopati moden akhirnya digubal pada abad ke-18 oleh Samuel Hahnemann, seorang doktor Jerman dan ahli kimia yang telah menjadi kecewa dengan cara di mana perubatan tradisional telah diamalkan, ubat-ubatan yang kuat itu yang kini dilaksanakan dan masalah dengan kesan sampingan yang banyak mereka telah menyebabkan.

Hahnemann khusus baki hidupnya untuk menyelidik dan 'membuktikan' pelbagai bahan-bahan daripada haiwan dan sayur-sayuran dan mineral alam, menentukan tanda-tanda yang dihasilkan dalam orang yang sihat, kemudian memberi, bahan yang sama dicairkan kepada pesakit membentangkan dengan koleksi yang sama gejala. Semasa hidupnya, Hahnemann 'membuktikan' lebih daripada 1,500 bahan-bahan perubatan dan banyak ubat-ubatan homeopati teras masih digunakan oleh doktor homeopati hari ini

Homeopati merawat "keseluruhan individu" dan bergantung untuk kesannya terhadap kuasa badan sendiri pengawalseliaan sendiri dan penyembuhan diri.

Homoeopathy bertujuan untuk menyembuhkan mengikut undang-undang semula jadi penyembuhan dan menggunakan ubat-ubatan homeopati yang dibuat dari bahan-bahan semula jadi: haiwan, sayur-sayuran dan mineral. Homeopati adalah berasaskan prinsip-prinsip "mengubati dengan pasangannya" dan bergantung kepada sistem yang unik diagnosis dan rawatan homeopati untuk membangkitkan sistem imun untuk mengatasi penyakit dan memulihkan kesihatan. Homeopati ini akan menetapkan produk homeopati yang akan menyebabkan gejala yang sama kepada mereka sesuatu penyakit.

Tidak seperti perubatan tradisional allopathic, yang menyekat gejala, rawatan homoeopati menganggap gejala penyakit itu sebagai sebahagian daripada usaha badan untuk mempertahankan dirinya daripada penyakit. Seorang doktor holistik percaya gejala sebarang penyakit adalah isyarat bahawa badan anda sedang berjuang untuk mengekalkan keadaan kesihatan semula jadi. Tubuh manusia mempunyai keupayaan semula jadi untuk kekal sihat; bagaimanapun kita semua mewarisi potensi untuk beberapa bentuk penyakit. Kebanyakan penyakit bermula apabila masalah ini diwarisi dicetuskan oleh pengaruh luar. Ubat-ubatan konvensional mungkin boleh menyekat atau topeng gejala, dan penindasan ini boleh membawa kepada penyakit kronik yang menjadi lebih sukar dan lebih sukar untuk menangani.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar