Penyembuhan Herba Untuk Keluarga Anda

Penyembuhan Herba Untuk Keluarga Anda

Dalam budaya melepasi lelaki ubat atau perempuan dalam masyarakat sentiasa seseorang yang dipandang. Orang-orang ini perubatan berkembang tahu herba satu bidang yang sangat baik, mungkin dari percubaan dan kesilapan atau daripada menonton apa yang burung-burung dan haiwan makan. Pengetahuan mereka didapati daripada herba disampaikan dari satu generasi ke generasi yang akan datang dan dalam kebanyakan kes masih relevan hari ini.

Banyak herba penyembuhan terkenal kita gunakan untuk penyakit biasa adalah berasaskan herba yang digunakan oleh orang dahulu kala. Sesetengah daripada mereka mempunyai bahan kimia tambahan tetapi pada dasarnya masih sama seperti dahulu lagi. Ia adalah lebih sihat untuk mendapatkan ubat-ubatan herba dari kedai herba tempatan daripada untuk mendapatkan ubat-ubatan dengan bahan kimia dari kedai ubat.

Adalah lebih baik untuk berunding dengan profesional sebelum anda mula dos diri anda atau keluarga anda dengan sesuatu yang anda tidak mempunyai apa-apa pengalaman. Banyak herba boleh menjadi sangat kuat dan boleh menyebabkan bahaya terutama pada kanak-kanak. Ingatlah bahawa ada boleh menjadi bahaya kepada kesihatan anda jika anda menggunakan herba untuk tujuan penyembuhan tanpa pengetahuan yang berkaitan. Ia adalah mungkin untuk berlebihan pada herba.

Herba penyembuhan diproses kebanyakannya bebas yang terdapat di kedai-kedai kesihatan dan di rak kedai-kedai makanan. Berkembang dalam taman anda dan digunakan mereka segar yang anda perlukan mereka untuk tujuan masakan juga. Banyak herba masakan biasa bukan sahaja meningkatkan rasa atau makanan anda, tetapi mempunyai sifat-sifat penyembuhan dan pencegahan untuk pelbagai penyakit dan baik untuk kesihatan anda pada masa yang sama.

Kayu manis adalah salah seorang daripada mereka - yang paling kita suka rasa dan hidangan kegemaran ramai yang tidak akan sama tanpa ia. Kayu manis boleh mengurangkan kolesterol dan hasilnya mengurangkan risiko serangan jantung dan gula darah. Ia adalah lebih baik untuk mengambil ekstrak kayu manis dengan air dan bukan kayu manis pekat.
Halia adalah hebat untuk mengelakkan dan melegakan loya dan pada masa yang sama digunakan secara meluas untuk tujuan masakan. Ia boleh melegakan sakit perut dan mabuk juga. Ia juga boleh mengurangkan tekanan darah dan membantu mengurangkan rasa sakit radang sendi. Halia juga dianggap memberi manfaat kepada pesakit kanser ovari.
Bawang putih juga merupakan herba yang kebanyakan daripada kita menikmati dalam makanan kita dan mempunyai banyak sifat-sifat penyembuhan juga.
Terdapat banyak herba yang berguna untuk merawat kemurungan. Contohnya adalah St John Wort dan Gingo Biloba. Herba-herba ini tidak boleh diambil tanpa terlebih dahulu berunding dengan doktor anda.
Sungguh menakjubkan bagaimana penyelidikan semasa herba sihat bersama-sama terus menghasilkan lebih banyak keputusan. Potensi banyak herba yang sama untuk tujuan penyembuhan adalah sangat besar. Sekali lagi saya memberi amaran kepada anda untuk sentiasa mendapatkan bantuan profesional dan nasihat sebelum dos diri anda dengan bahan yang anda tidak terlalu pasti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar