Bagaimana untuk Mencegah Tinnitus

Bagaimana untuk Mencegah Tinnitus

Tinnitus dalam penjelasan paling mudah adalah dering dalam telinga tanpa kehadiran sumber luar bunyi. Tinnitus bukan satu penyakit. Sebaliknya, ia adalah biasanya gejala beberapa penderitaan lain dengan klik dan dengung bunyi dalam telinga, atau mungkin hanya hasil akan terlalu kuat konsert malam sebelumnya. Perkara-perkara lain yang boleh menyebabkan tinnitus adalah: alahan hidung yang menghalang atau meningkatkan longkang cecair dan lilin membina; objek asing dimasukkan ke dalam telinga; dan jangkitan telinga. Juga apabila kita semakin tua kecenderungan kami untuk tinnitus tumbuh serta kemungkinan kita kehilangan pendengaran kita seolah-olah sebab yang sama untuk tinnitus pesakit.

Pencegahan tinnitus tidak keras seperti ia mungkin kelihatan. Cara lurus ke hadapan yang lebih adalah untuk mengelakkan pendedahan kepada bunyi yang kuat yang banyak seperti konsert muzik. Satu lagi kaedah pencegahan tinnitus adalah untuk mendapatkan ubat alahan regimen.It adalah yang paling mudah dilakukan apabila seseorang hanya melihat alam sekitar di sekeliling mereka. Jika mereka mempunyai reaksi alahan kepada debunga atau alergen bawaan udara lain, deringan mungkin hanya datang dari itu. Jika tinnitus adalah kronik ia boleh menjadi idea yang baik untuk melawat doktor.

Memakai pelindung telinga juga satu kaedah yang hebat pencegahan tinnitus. Mengambil halaman dari buku pemuzik, penunggang cakera, landscapers, pekerja binaan dan sesiapa sahaja yang perlu bekerja dalam persekitaran yang kuat untuk tempoh masa yang panjang. Penyumbat telinga adalah bahagian yang penting dalam regimen pencegahan tinnitus anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar