Menggunakan Meditasi untuk Deal Dengan keadaan tertekan

Menggunakan Meditasi untuk Deal Dengan keadaan tertekan

Tekanan telah pergi daripada menjadi masalah kadang-kadang untuk menjadi pandemik. Anak-anak berasa tekanan di sekolah, dengan harapan untuk membuat keputusan yang baik, menarik perhatian orang yang tepat dan saraf tentang masa depan. Dewasa bimbang tentang pekerjaan, inflasi dan pelbagai peristiwa di seluruh dunia. Apa yang kau boleh buat?

Mengambil ubat tidak sentiasa akan menjadi jawapan yang betul. Herba juga boleh menyebabkan masalah mengantuk, yang lembap dan mungkin tidak cukup kuat. Perlu ada jawapan yang lain, dan ada.

Timur memanggilnya meditasi. Apa yang saya gunakan mungkin sama, dan apa jua latar belakang anda, ia mungkin berguna. Saya memanggilnya imej, menggunakan set berakar umbi dan menghafal frasa yang boleh menenangkan anda ke bawah. Sebagai seorang Kristian, saya melihat kepada Alkitab, dan ia mempunyai beberapa petikan yang sangat berguna untuk tujuan ini. Contoh yang pertama adalah dari Mazmur 23 ini.

Tuhan adalah Shepherd saya, saya tidak mahu:

Semua yang saya perlukan akan disediakan. Saya tidak perlu apa-apa, apabila saya memerlukannya, ia akan berada di sana. Sebagai seorang dewasa, saya tidak mempunyai iman seperti kanak-kanak dalam ibu bapa saya. Apabila saya masih muda, mereka boleh melakukan segala sesuatu. Sekarang, ia agak sukar, tetapi bahagian pertama pengimejan ini adalah meletakkan diri saya ke sana.

Ia membimbing aku ke Berehat dalam Pastures Hijau:

Kambing biri-biri adalah makhluk cemas, dan perlu dibawa ke tempat yang aman untuk meragut. Tanpa gembalanya mereka terlalu bimbang walaupun untuk makan. Para gembala purba teliti akan membawa kambing domba untuk aman, padang rumput hijau. Tiada bunyi yang kuat, tiada pergerakan secara tiba-tiba, tiada apa yang akan menyebabkan penggera. Dalam dunia yang penuh dengan penggera, siren, tekanan dan kadar sibuk, apa yang kita perlukan adalah tempat yang tenang untuk berundur ke. Kami memerlukan tempat, walaupun ia hanya dalam fikiran kita, bahawa kita boleh hidup berdamai.

Dia membawa saya kepada Still Waters:

Saya membesar di tepi sungai, dan lembut, bunyi memukul air secara senyap-senyap bergerak sering memberikan saya lagu nina-bobok saya tidak dapat mencari di padang gurun SoCal itu. Walau bagaimanapun, pengimejan saya boleh meletakkan saya di padang rumput hijau di sebelah yang masih ada air. Hanya membayangkan sebanyak ini telah menurunkan tekanan darah saya dari berbahaya normal sekurang-kurangnya sekali.

Apabila saya Pergi melalui kegelapan yang paling dalam, saya tidak takut bahaya:

Dua perkara untuk dilihat di sini. Satu adalah gembala purba. Adakah anda pernah bertanya-tanya mengapa mereka mempunyai orang-orang lucu mencari kakitangan? Mereka dikenali sebagai penjahat gembala, dan keluk yang mempunyai penggunaan yang pasti. Mana-mana domba itu terjatuh ke dalam jurang dalam yang terpaksa diangkat keluar untuk terus hidup. Yang berguna, yang digunakan oleh sesetengah bagus akan mengangkat mereka dan keluar dari kebanyakan situasi yang berbahaya. Untuk pengimejan saya, saya fikir telah dilindungi oleh seseorang yang boleh mengalahkan mana-mana musuh. Tiada siapa yang boleh membahayakan aku. Terdapat petikan menenangkan lain dalam Mazmur ini dan banyak yang lain. Sebagai contoh, "Saya akan mengangkat mataku kepada bukit-bukit dari sana tidak membantu saya datang."

Lihatlah petikan aman anda. Cari perkara-perkara yang anda boleh menghafal yang akan membawa anda keselesaan dalam keadaan yang tidak baik. Apabila anda mendaftar, bayangkan diri anda dalam keadaan itu. Mencari sesuatu yang membolehkan anda berasa disayangi, dijaga dan terhibur. Jika anda tidak tahu di mana untuk memulakan, Zabur adalah permulaan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar